דף הבית טיפים והמלצות כל מה שרציתם לדעת על חומרי ניקוי לבית וקצת יותר

כל מה שרציתם לדעת על חומרי ניקוי לבית וקצת יותר

כולנו יודעים כי מקום נקי הוא מקום שנעים להיות בו, במיוחד כאשר מדובר על הבית שלנו. חלק בלתי נפרק מתהליך השמירה על הניקיון הוא שימוש עם חומרי ניקוי לבית כאשר יש צורך לשים דגש על התאמת חומרי הניקוי שאנו בוחרים למשטח אותו אנו מבקשים לנקות, כך למשל חומרים לשטיפת פורצלן לא בהכרח מתאימים לשיש או לפרקט, וכן הלאה.

חומרי ניקוי לבית
חומרי ניקוי לבית

כולנו יודעים כי מקום נקי הוא מקום שנעים להיות בו, במיוחד כאשר מדובר על הבית שלנו. חלק בלתי נפרק מתהליך השמירה על הניקיון הוא שימוש עם חומרי ניקוי לבית כאשר יש צורך לשים דגש על התאמת חומרי הניקוי שאנו בוחרים למשטח אותו אנו מבקשים לנקות, כך למשל חומרים לשטיפת פורצלן לא בהכרח מתאימים לשיש או לפרקט, וכן הלאה.

משימת הניקיון עם חומרי ניקוי לבית הופכת להיות קלה יותר בזכות ההתאמה המושלמת בין סוג המשטח, סוג הלכלוך והחומר שיסיר אותו. חשוב לוודא ולבדוק איזה חומר בעל יתרון טוב יותר ואיזה חומר יבצע את העבודה עם מינימום נזק למשטח, אם בכלל.

חשוב לבחור חומרי ניקוי לבית בצורה נכונה

אם אתם צריכים חומרי ניקוי לבית כדאי שתכירו קצת את עולם המושגים, זה יקל עליכם בבחירת החומר המתאים ואף תוכלו להבין מה היתרונות והחסרונות של אותם חומרי ניקוי לבית אשר תבחרו.

מגוון החומרים הקיימים כיום בשוק גדול מאוד ויש צורך להבין ולהכיר את ההבדלים השונים על מנת שבחירת חומרי ניקוי תתאים למה שאתם באמת צריכים. לדוגמה אם אתם צריכים לנקות משטחי נירוסטה החומר חייב להיות מיועד עבור נירוסטה מכיוון שאם תבחרו חומר שאינו מתאים לא תנקו את המשטח במקרה הטוב ובמקרה הרע יותר אתם עלולים לגרום לנזק.

על אותו משקל חומרים המתאימים לסוג רצפות מסויים עלול לגרום להרס סוג אחר. בחירת חומרי ניקוי נכונים בעצם עונה על 2 צרכים עיקריים הראשון הוא הניקיון מן הסתם והשני שמירה על מה שאנו מנקים מפני נזק או הרס.

בחירת חומרי ניקוי לבית לא תמיד פשוטה ומומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע או עם בית העסק שממנו אתם רוכשים את חומרי הניקיון.

לא ממהרים עם חומרי ניקוי לבית!

בחרתם את חומרי ניקוי לבית שמתאימים לכם? אפילו התייעצתם עם בעל העסק המקצוען לגבי החומר המתאים אבל עדיין חשוב להבין ולזכור כי אסור למהר ולהשתמש בחומר שבחרתם על המשטח כולו, ההמלצה הגורפת היא לבחון את חומרי הניקוי בפינה נסתרת על מנת למנוע נזק אפשרי.

יחד עם זאת על מנת להקטין את הסיכוי לנזק ככל האפשר ריכזנו כמה כללי אצבע לשימושכם שמומלץ ליישם לפני השימוש עם חומרי ניקוי לבית:

  • הגדרת המשטח לניקוי – כפי שכבר ציינו סוג המשטח משפיע באופן ישיר על סוג החומר הנבחר, חומרי ניקוי לבית חייבים להיות מיועדים על מנת לקבל תוצאת ניקיון טובה ולמנוע נזק במקרה של בחירת חומר שאינו מתאים.
  • בחירת חומר מתאים – הטעות הנפוצה בבחירת חומרי ניקוי לבית שרבים חושבים שכמה שהחומר חזק יותר הוא ינקה טוב טוב יותר, אולם בחירה של חומרים לא מתאימים או בעלי עוצמה חזקה מידי יכולה לתת תוצאה הפוכה לגמריי, הנזק שעלול להיגרם לרצפת פרקט או הכתם שיווצר בספה שלכם ערב בחירת חומרים לא מתאימים עלולים להביא להרס מוחלט.
  • קריאת תווית – גם אם ולמרות שבחרתם חומרי ניקוי לבית עדיין אסור לדלג על שלב קריאת התווית, התווית תספר לנו בדיוק מה החומר יודע לעשות, מה יכולות הניקוי שלו, ממה להיזהר במקרה של בעיה או תקלה ועוד. קריאת התווית אולי נראית כטרחה אך ללא ספק מועילה מאוד בהשגת התוצאות הנדרשות.
  • ניסוי נסתר – שיטת הבדיקה הזו תמנע מיכם נזקים, גם אם בחרתם חומרי ניקוי לבית וגם אם התייעצתם ווידאת כל דבר אפשרי עדיין יש מקום לספק קטן שבו אותו חומר ספציפי לא מתאים לכם. לכן ביצוע בדיקה במקום נסתר תגלה לכם אם החומר שבחרתם אכן מתאים לכם או לא.
  • שימוש – שימוש עם חומרי ניקוי לבית צריך להתבצע בזהירות, למעשה עם כל חומר צריך להיזהר על מנת שתשיגו את התוצאות הנדרשות וגם תשמרו על הבריאות שלכם מפני נזקים או הרעלות אפשריות. לכן עשו שימוש נכון, סביר תוך זהירות רבה כי עדיין אנו מתעסקים בחומרי ניקוי שהם בעצם סוג של כימיקלים.