דף הבית מאמרים מקצועיים שימוש עם חומרי ניקוי לשטיחים

שימוש עם חומרי ניקוי לשטיחים

בעיצוב הבית שלנו יש לנו אפשרות לבחור מבין מגוון עצום של אלמנטים ופריטים החל מבחירת צבע לקירות ועד בחירת המנורות כדי שיתאימו לרצונות שלכם. מכל הפריטים שניתן לשים בתוך הבית הפריט שכולנו אוהבים ומכירים הוא השטיח ואם אתם מקפידים על ניקיון עם חומרי ניקוי מתאימים לשטיח שלכם ההנאה היא כפולה.

ציוד מקצועי לניקיון
ציוד מקצועי לניקיון

בעיצוב הבית שלנו יש לנו אפשרות לבחור מבין מגוון עצום של אלמנטים ופריטים החל מבחירת צבע לקירות ועד בחירת המנורות כדי שיתאימו לרצונות שלכם. מכל הפריטים שניתן לשים בתוך הבית הפריט שכולנו אוהבים ומכירים הוא השטיח ואם אתם מקפידים על ניקיון עם חומרי ניקוי מתאימים לשטיח שלכם ההנאה היא כפולה. השטיחים תורמים רבות לעיצוב הבית וזו אחת מהסיבות שהם אהובים כל כך. המטרה של השטיחים היא כפולה, מצד אחד השטיח תורם לעיצוב רבות ומצד שני מאפשר חוויה חמימה בתוך הבית בחודשי החורף ברגליים. מכיוון שהשטיח מכסה את הרצפה, לא ניתן לנקות אותו בעזרת חומרי ניקוי כמו את הרצפות של הרצפה, חייב לטפל בו מעבר רק לחומרי ניקוי ומצריך גם ידע בסיסי בניקיון על מנת לדעת מה אתם עושים ולהסיר את הלכלוך מבלי לפגוע בשטיח.

למה ניקוי של שטיחים בעזרת חומרי ניקוי מסובך כל כך?

שטיחים יכולים לבוא בהרבה צורות ודרכים, ויש מגוון גדול מהם. מה שמשותף לכולם זו המטרה המשותפת שלהם שהיא לתרום לעיצוב הבית ולשמור את חמימות כפות הרגליים בחורף. החיסרון העיקרי בשטיחים הוא שהם נמצאים על הרצפה. כל מי שדורך עליהם מלכלך אותם מעט ולאט לאט השטיח צובר לכלוך וכתמים ולכן צריך לבצע ניקיון יסודי עם חומרי ניקוי מתאימים בתדירות קבועה כדי לשמור עליו ועל אורך החיים שלו. יש אנשים שחושבים שכל השטיחים אותו דבר ושאת כולם אפשר לנקות באותה צורה אך זוהי טעות. במידה ולא נשתמש בחומרי ניקוי המתאמים לאותו הסוג שממנו עשוי השטיח יכולות להתקבל תוצאות שיפגעו בשטיח לצמיתות. על מנת לשמור על השטיח יש להקנות הרגלי ניקיון קבועים אליו. ישנם שטיחים שעשויים מכותנה, צמר, שטיחים סינטטיים, ממשי ועוד.

טיפים לשמירה על השטיח לאורך זמן עם חומרי ניקוי מתאימים:

כעת נתן לכם טיפים שיעזרו לכם לשמור על השטיח לאורך זמן ולהאריך את זמן החיים שלו:

  • תחזוקה קבועה – על מנת לשמור על השטיח בדרך האולטימטיבית יש לדאוג לתחזוקה קבועה משמע טיפול וניקוי של השטיח בזמנים קבועים וביסודיות. הכוונה היא שממש כמו ברכב יש לתחזק את השטיח עם חומרי ניקוי מתאימים.
  • הפוך על הפוך – השטיח מונח על הרצפה רוב הזמן וכתוצאה מכך הצד התחתון שלו אינו מקבל אוויר ומתאוורר. כדי לתת לשטיח שלכם את אורך החיים הכי גדול שניתן פעם בכמה זמן הפכו את השטיח על גבו ותנו לו להתאוורר. הצד התחתון מונח על הרצפה רוב הזמן ולכן סופג הרבה לכלוכים ואבק ולפעמים גם חול. על מנת למנוע פגיעה בשטיח יש לבצע את ההפיכה.
  • שאיבה מבוקרת – בנוסף על ניקיון עם חומרי ניקוי לשטיח בחלק מהשטיחים קיימים גדילי כותנה בשם פרנזים, שיכולים להיקרע ולפרום את כל השטיח אם נוהגים בהם בחוסר זהירות. על מנת למנוע את קריעתם במהלך השאיבה יש לשים לב איפה אתם שואבים שלא בטעות תפגעו באחד.

סיבוב – כאשר שטיח מונח על רצפה דריכה מרובה עליו עלולה לגרום לשחיקה שלו. כדי למנוע את השחיקה של השטיח ולהאריך את תוחלת החיים שלו מומלץ פעם בכמה שבועות לסובב את השטיח. במידה וזה שטיח ריבועי, לסובב אותו 90 מעלות ובמידה וזה שטיח מלבני נסובב אותו 180 מעלות.