דף הבית מאמרים מקצועיים על פוליש, ניקיון ומגוון חומרי ניקוי שביניהם

על פוליש, ניקיון ומגוון חומרי ניקוי שביניהם

מבין המשימות הדורשות מאיתנו התמדה ואיכות היא ללא ספק משימת השמירה על ניקיון הבית שלנו. התחזוקה השוטפת הכרחית ודומה לטיפול ברכב, אם תזניחו תצטרכו לשלם על כך בהמשך. יש מגוון דרכים ואפשרויות לשמור על בית נקי כאשר הראשונה שבהן היא  שמירה על הרצפה שלנו בוהקת ונקיה.

ניקיון בלחץ קיטור
ניקיון בלחץ קיטור

מבין המשימות הדורשות מאיתנו התמדה ואיכות היא ללא ספק משימת השמירה על ניקיון הבית שלנו. התחזוקה השוטפת הכרחית ודומה לטיפול ברכב, אם תזניחו תצטרכו לשלם על כך בהמשך. יש מגוון דרכים ואפשרויות לשמור על בית נקי כאשר הראשונה שבהן היא  שמירה על הרצפה שלנו בוהקת ונקיה. מכיוון שיש סוגים שונים של אריחים ומרצפות צריך להבחין בין סוגים שונים של חומרי ניקוי. בחירה שגוייה של חומרי ניקוי עלולה לגרום נזק לאריחים או שלא תבצע את משימת הניקיון כראוי. ביצוע פוליש וניקיון לרצפה יכול להתבצע על ידי הזמנת בעלי מקצוע או שתוכלו לעשות זאת בעצמכם. אם בחרתם בשיטת "עשה זאת בעצמך" תוכלו להתייעץ עם חברה מקצועית המתמחה במכירה ושיווק חומרי ניקוי לפוליש.

רגע לפני רכישת חומרי ניקוי לפוליש, קצת על המושגים

כאמור שמירה על ניקיון האריחים שלנו תאריך את חייהם לאורך זמן ותמנע מאיתנו הוצאות ניקיון גדולות. תחזוקה שוטפת ניתנת לביצוע בקלות יחסית כל עוד נבחר חומרי ניקוי מתאימים. אך כדי שנוכל לבחור את החומרים הנכונים עלינו להבדיל בין סוגי המרצפות שיש ובכך להימנע מגרימת נזק.

ריכזנו לפניכם את סוגי המרצפות הנפוצים ואת הדרכים לנקות אותם:

 

    • אריחי שיש – סוג של סלע גבישי מלוטש המשמש לריצוף וחיפוי. ללא טיפול מתאים הם עלולים לספוג שומנים, לכלוך, ולקבל כתמים קשים להסרה בצורה קונבנציונלית (עם חומרי ניקוי ללא ליטוש). (חשוב להבדיל בין שיש טבעי לבין שיש מתועש מלאכותי שמיוצר במפעל).
      • איך מנקים?
        ראשית דבר החוק הראשון בכל הנוגע אל שיש הוא הימנעות, כלומר להימנע מלהניח מאכלים ישירות על השיש או כוסות ללא תחתיות, הימנעו משפיכת נוזלים עם תבלינים.  אחת לתקופה יש לבצע ניקיון יסודי לשיש עם חומרי ניקוי מתאימים ולאחר מיכן למרוח שכבת הגנה אוטמת (סילר). אם יש לכם סדקים או שברים בשיש מומלץ להזמין בעל מקצוע על מנת שיבצע מילוי וליטוש מקצועי. אם יש לכם כתמים תמיד תוכלו להתייעץ לגביהם עם החברה המשווקת של חומרי הניקוי על מנת לבחור את החומרים הנכונים.
    • טרצו – אריחים מבטון וחצץ מלוטשים, שמם הנפוץ הוא "בלטות", אריחים אלו היו נפוצים מאוד בעבר עקב עלות נמוכה ביחס לכל סוג חיפוי אחר אולם כיום הם נחשבים ליקרים מאוד. 
      • איך מנקים?
        מים, נוזל רצפות, רק לא אקונומיקה אקונומיקה זה לא חומר ניקוי אלא חיטוי ואינו מתאים כלל. האריחים האלה נחשבים לאבן טבעית ואין להשתמש בכל סוג של חומר אלא בחומר המתאים בלבד אשר אינו מכיל חומציות . אולם על מנת להחזיר להם את הצבע והברק הראשוני תצטרכו חומרים איכותיים המותאמים המיוחד לאריחי טרצו.מה שמייחד את האריח מסוג טרצו הוא שניתן לבצע עליו פוליש קריסטל שהופך את הרצפה למבריקה כמו מראה שנותנת מראה רטוב
    • אריחי קרמיקה – אריחים עשויים מחרס דחוס מצופים בחומר מגן (זיגוג). לאחר הכנתם הם מוכנסים לתנור לצורכי הקשחה. אריחי קרמיקה עמידים מאוד בפני כימיכלים, חומצות ובעלי כושר ספיגה נמוך ביותר.
      • איך מנקים?
        שכבת הציפוי הקשיחה שומרת על אריחי הקרמיקה מלספוג אליהם את השומנים, הלכלוך אולם ניקוי יסודי מומלץ עם חומרי ניקוי מתאימים על מנת שלא תגרמו להרס הזיגוג. חשוב לברר את סוג האריחים על מנת שלא תטעו מכיוון שקרמיקה / פוצלן וגרניט פורצלן עלולים להטעות במראה שלהם את מי שאינו מבין. חשוב לציין כי קרמיקה או גרניט פורצלן נחשבים לאותו סוג מרצפת והחומרים מתאימים לשניהם באותה המידה.
    • אריחי פורצלן – בדומה לקרמיקה גם כאן נדחסים חול, חרס והאריח עובר תהליך שרפה בתנור וזיגוג. אולם פורצלן נחשב לבעל דרגת שחיקה גבוהה ביותר וזאת בשל סוג החול שנדחס לצורך הייצור.
      • איך מנקים?
        יש להתייחס לניקיון ממש כמו עם אריחי קרמיקה, גם כאן חשו לבחור את החומרים הנכונים כאשר רוצים לעשות ניקיון יסודי ועמוק.
    • אריחי גרניט פורצלן – להבדיל מאריחי הקרמיקה והפוצלן שלהם יש שכבת טקסטורה / צבע עליונה הגרניט פורצלן מיוצר באחידות, כלומר אין שכבות ולכן הוא נחשב לחזק ועמיד בהרבה יותר מהאחרים.
      • איך מנקים?
        מכיוון שהתהליך בו מיוצר האריח דומה לקרמיקה ופורצלן גם כאן חשוב לבחור את החומרים המתאימים על מנת לא לגרום לנזקים.

בחירת חומרי ניקוי לפוליש וניקיון

אז החלטתם על ביצוע ניקון ופוליש בעצמכם, מעולה. לפניכם כמה כללי אצבע חשובים:

בראש ובראשונה חשוב שתדעו שסוגי הרצוף מתחלקים לשני משפחות עיקריות:

1 – רצפת שיש / טרצו שאנו מתייחסים אליהם כאבן טבעית ולכן אסור להשתמש בחומרים חומציים בשום אופן יחד עם זאת הם ניתנים להברקה מושלמת הנקראת הברקה קריסטלית או ווקס

*חשוב לדעת שהרצפות האלה סופגות אליהם נוזלים, שומנים ועוד, ולכן ביצוע של פוליש קריסטל מייצר גם סוג של איטום המונע חדירה מלבד המראה היפה.

2 – רצפת קרמיקה / גרניט פורצלן הם משפחה נוספת שאין בעיה להשתמש בחומריים המכילים חומציות כי הרצפות האלה אינם סופגות בזכות שכבת הזיגוג הקשיחה שלהן.

ההמלצה שלנו להשתמש ב G491 – חומר לניקוי יסודי של רצפות מסוג קרמיקה וגרניט פורצלן

*שחשוב לדעת שאת הרצפות האלה שוטפים בדרך כלל בעזרת חומרי ניקוי רגילים ועם הזמן נוצרת שכבה שומנית שגורמת למראה והברק להשתנות וכאן נכנסים לתמונה החומרים המיוחדים שלנו שנותנים פתרון לבעיה זו .

לסיכום: כפי שכבר ציינו חשוב לבחור חומרי ניקוי איכותיים ומתאימים לסוג הרצפה אותה אנו רוצים לנקות. בחירה נכונה תניב תוצאות נקיות, בחירה שגויה של חומרי ניקוי עלולה לגרום נזק לאריחים שלנו. מומלץ להתייעץ עם החברה ממנה אתם עומדים לרכוש את חומרי הניקיון על מנת שלא תגרמו לנזק או כתמים.