דף הבית טיפים והמלצות ככה מנקים שטיח לבד עם חומר לניקוי שטיחים

ככה מנקים שטיח לבד עם חומר לניקוי שטיחים

אחד מהאלמנטים העיקריים המשמשים אותנו לעיצוב הבית הם השטיחים.  מגוון סוגי השיטים הוא עצום ולכל אחד יש סגנון ועיצוב משלו. השטיחים נמצאים על הרצפה ואנו דורכים עליהם כמעט מידי יום. רגע לפני שנספר לכם איך מנקים שטיחים ואיך משתמשים עם חומר לניקוי שטיחים נבין למה בכלל צריך לנקות את השטיח שלנו.

ניקוי שטיחים
ניקוי שטיחים

אחד מהאלמנטים העיקריים המשמשים אותנו לעיצוב הבית הם השטיחים.  מגוון סוגי השיטים הוא עצום ולכל אחד יש סגנון ועיצוב משלו. השטיחים נמצאים על הרצפה ואנו דורכים עליהם כמעט מידי יום. רגע לפני שנספר לכם איך מנקים שטיחים ואיך משתמשים עם חומר לניקוי שטיחים נבין למה בכלל צריך לנקות את השטיח שלנו. השטיח כאמור הוא אלמנט עיצובי שמאפשר לנו מצד אחת לתת מראה נעים וחמים יותר לחלל בו הוא נמצא, ממש בדומה לוילונות התלויים על החלון. על מנת לשמור על השטיח שלנו נקי עלינו לנקות אותו אחת לתקופה עם חומר לניקוי שטיחים, ולא רק שאיבת אבק פעם בתקופה כי זו רק מחצית מהעבודה.

 

איזה לכלוך יש בשטיח ואיזה חומר לניקוי שטיחים מתאים לנו?

רגע לפני שנבין איך מנקים לבד שטיחים חשוב לספר שגם ניקיון על ידי שואב אבק לא בהכרח מסיר את כל האבק. יותר מיקה אך לא בהכרח השטיח המלוכלך מכיל אבק ועל כן יש צורך בשימוש עם חומר לניקוי שטיחים. השטיח מעבר לכך שהוא מתמלא באבק, חול, הוא גם מתלכלך עם דברים נוספים כגון שאריות אוכל, לכלוך מסוליות הנעליים, שערות של בעלי חיים ועוד. על מנת לנקות את השטיח בצורה יעילה רגע לפני שממהרים להשתמש עם חומר לניקוי שטיחים יש לבצע את הפעולות הבאות שהן:

  • הפיכת השטיח – על מנת לשחרר את האבק והלכלוך שהצטבר בבסיס השטיח יש להפוך אותו על פניו למשך כמה ימים לפני שמתחילים לשאוב אותו כאשר הוא הפוך.
  •  שאיבה – פעולת השאיבה מתבצעת שתי וערב על ידי הפעלת ה"חובט" בשואב, פעולה זו משחררת את הלכלוכים שהצטברו לרצפה, במידה ואין לכם שואב כזה תוכלו תחבוט בשטיח ממש כמו פעם.
  • הפיכת השטיח בחזרה- עם סיום השאיבה הופכים את השטיח בחזרה ושואבים אותו שוב.
  • התזת חומר לניקוי שטיחים – בהתאם להוראות היצרן ולהוראות בעל המקצוע מתיזים חומר לניקוי שטחים ממרחק של כ 25 – 30 ס"מ. ממתינים מעט ועם מברשת קשיחה יש לשפשף עד היווצרות קצף, הקצף מעלה למעלה שאריות אבק ולכלוך שלא נשאבו.
  • שפשוף החומר – לאחר שפשוף החומר יש לשאוב אותו או לעבור עליו עם מטלית לחה.
  • שאיבה – לאחר ייבוש יש לשאוב שוב.

 

חומר לניקוי שטיחים אינו תחליף לחברת ניקיון מקצועית

ללא ספר הניקיון של השטיחים חשוב על מנת לשמור על השטיח וגם למנוע היווצרות פטריות ובקטריות עקב הלכלוך שמצטבר. שימוש ע חומר לניקוי שטיחים הינו פתרון מעולה וכדאי שיהיה חומר לניקוי שטיחים בהישג ידכם, כך תמיד במקרה חירום תוכלו להסיר כתם טרי. אולם חומר לניקוי שטיחים אינו בא להחליף את הניקוי המקצועי שמומלץ לבצע אחת לתקופה עם חברת ניקיון מקצועית. להם יש אמצעים ומכשור שיהפכו את השטיח שלכם לנקי וכמו חדש. שמירה באופן סדיר על ניקיון השטיח מבטיחה לו אורך חיים והוא ימשיך להיראות טוב. בכל מקרה של כתם בשטיח או שאלה אתם מוזמנים להתייעץ עם בעל מקצוע על מנת לאבחן את הבעיה ולבחור את שיטת הניקיון הנכונה והטובה ביותר עבורכם.