דף הבית טיפים והמלצות הדרך הנכונה לשימוש עם חומרי ניקוי לבית

הדרך הנכונה לשימוש עם חומרי ניקוי לבית

חומרי ניקוי לבית קיימים כבר עשרות שנים יש מגוון חומרים המיועדים לשימוש מגוון ולניקיון. חלק מחומרי הניקוי לבית מבוססים על חומרים טבעיים ואחרים על כימיקלים. המטרה היא משותפת לכל סוגי החומרים והיא לנקות ולהסיר לכלוך, שומן שייק כתמים בכלל לכלוך אחר.

מוצרי ניקיון לבית
מוצרי ניקיון לבית

חומרי ניקוי לבית קיימים כבר עשרות שנים יש מגוון חומרים המיועדים לשימוש מגוון ולניקיון. חלק מחומרי הניקוי לבית מבוססים על חומרים טבעיים ואחרים על כימיקלים. המטרה היא משותפת לכל סוגי החומרים והיא לנקות ולהסיר לכלוך, שומן שייק כתמים בכלל לכלוך אחר. על מנת לאפשר ניקיון איכותי וטוב יש חשיבות רבה להתאמת סוג החומר אל המשטח אותו אנו עתידים לנקות וסוג הלכלוך שאנו רוצים להסיר. חומרי ניקוי לבית נבדלים מחומרי ניקוי תעשייתיים המשומשים במפעלים אצל חברות ניקיון מקצועיות, לרוב ההבדל יהיה בריכוז החומר וביכולת שלו להתגבר על הליכלוך הסיבה להבדלים אלו היא שבדרך כלל לכלוך ביתי יהיה קל יותר לניקוי מאשר לכלוך בתעשיה. בנוסף להבדיל משימוש עם חומרי ניקוי לבית אשר מיוצרים בריכוז נמוך יותר חומרי ניקוי תעשייתיים הנמצאים בשימוש של בעלי מקצוע מסוכנים יותר ונדרשת הכשרה ומיומנות על מנת להשתמש בהם כראוי על מנת לא לגרום נזק לעצמכם או למשטח שאותו אנו מנקים.

 

כך תבחרו חומרי ניקוי לבית

מי שכבר הבנו מכירת חומרי ניקוי לבית צריכה להיות בהתאמה לצורך, הכוונה היא שאם אנו מתכוונים לנקוט ספה נבחר בחומר המתאים לה ושאינו מתאים לניקוי נירוסטה לדוגמא. איך בכל זאת אנו נבחר חומרי ניקוי לבית שיתאימו לנו ויספקו תוצאה טובה? לפניכם כמה דרכים טיפים שיקלו עליכם בבחירת חומרי ניקוי לבית:

  • התאמת החומר –  יש חשיבות רבה להתאמת החומר אל המשטח אותו אתם עומדים לנקות, סוגים שונים של חומרי ניקוי לבית מותאמים לסוגים שונים של לכלוך וכתמים לעיתים ההבדל בין החומרים יהיה בריכוז שלהם או בכימיקלים שאיתם מתמודדים עם הליכלוך שאותו אנו רוצים לנקות נקודה מומלץ לפנות לבעל מקצוע או לחנות בהם אתם קונים ולהתייעץ על מנת שאותם חומרי ניקוי לבית שאתם בוחרים אכן יתנו לכם מענה להסרת הליכלוך ומצד שני שלא יגרמו לכם נזק.
  • התאמת הציוד –  לאחר שבחרתם את חומר הניקוי המתאים חשוב לבחור אביזרים וציוד ניקיון שיתאימו למשימה. ניקוי רצפות אינו דומה לניקוי טקסטיל, בדיוק כמו של ניקוי טקסטיל אינו דומה לניקוי נירוסטה נקודה והתייעצו עם המשווק או החנות שממנה קניתם לגבי הציוד הנכון והמתאים לצורך ביצוע משימת הניקיון.
  • אופן ביצוע –  אלמנט נוסף שאסור להתעלם ממנו הוא אופן הביצוע, הכוונה היא לדרך שבה תשתמשו עם אותם חומרי ניקוי לבית שרכשתם. לכל סוג חומר הוא לכל סוגי שום יש אופן שימוש שונה חשוב להקפיד על אופן ביצוע נכון מדוייק ומותאם להוראות היצרן וזאת על מנת שמצד אחד תקבלו תוצאה איכותית ומצד שני לא תגרמו נזק למשטח אותו אתם מנקים.
  • התייעצות –  אומנם סעיף זה נמצא אחרון מבין הארבעה הוא חשוב לא פחות מכולם. להתייעצות עם בעל מקצוע אינה מחייבת במיוחד אם אתם עתידים לנקות משטח או לכלוך שלא התנסיתם איתו בו בעבר.

 

הדרך הנכונה לאחסון חומרי ניקוי לבית

כפי שאנו מבינים חומרי ניקוי לבית בין אם הם עשויים מחומרים טבעיים או כימיקלים או כל צורה שהיא הם חומרים רעילים הם חומרים שאינם בריאים הם חומרים מסוכנים! יש חשיבות רבה באחסון נכון והרחק מידם של ילדים על מנת למנוע נזק או הרעלה. הדרך האידיאלית לאחסון חומרי ניקוי לבית היא בארון גבוה ולא נגיש לילדים. רבים טועים לחשוב הוא מאחסנים מתחת לכיור חומרי ניקוי לבית נפוצים אך מסוכנים ורעילים כגון אקונומיקה, תרסיסי ניקיון למיניהם, מסירי שומן ומסיסים שונים אחרים.