דף הבית טיפים והמלצות איך להשתמש עם מסיר שומנים על בדים?

איך להשתמש עם מסיר שומנים על בדים?

כתמי שמן הם בלתי נמנעים, במיוחד עבור אלה שאוהבים לבשל וגם עבור אלו שאוהבים לאכול. הם אחד מכתמי הבגדים הנפוצים ביותר וגם המביכים ביותר. בנוסף לבגדים, הם מופיעים גם על מטליות כלים וסינרים. נוכל לקשר גם כתמי שמן למכונאים ולמכוניות

ניקוי ספות
ניקוי ספות

כתמי שמן הם בלתי נמנעים, במיוחד עבור אלה שאוהבים לבשל וגם עבור אלו שאוהבים לאכול. הם אחד מכתמי הבגדים הנפוצים ביותר וגם המביכים ביותר. בנוסף לבגדים, הם מופיעים גם על מטליות כלים וסינרים. נוכל לקשר גם כתמי שמן למכונאים ולמכוניות, אך נקדיש להם מאמר בו נסביר יותר כיצד להסיר כתמי שומן עם מסיר שומנים. במאמר זה נתמקד בכתמי שמן מאכל כגון שמן זית או שמן קוקוס על בגדים, ריפודים או שטיחים ובכלל על כל סוג של טקסטיל או בד.

כיצד להסיר כתמי שמן מבגדים

חשוב לעקוב אחר הוראות הכביסה המופיעות על הבגדים שלנו. אם יש לנו בגד שלא ניתן להכניס למכונת הכביסה, הדבר הבטוח ביותר לעשות הוא להשתמש עם מסיר שומנים ייעודי. כאשר עוסקים בכתמי שמן או שומן, הדבר החשוב ביותר שיש לזכור הוא שבגלל ששמן אינו מסיס במים, נוכל להסיר אותו רק באמצעות סבונים וחומרי ניקוי חזקים הפועלים נגד שומן, או סוגים אחרים של מוצרים שסופגים אותו.

שימוש עם טאלק / מלח או עמילן

  1. הכלל הראשון הוא להסיר עודפי שמן עם נייר סופג, ללחוץ על הכתם ולעולם לא לשפשף אותו. 
  2. לאחר מכן, כסו בנדיבות את הכתם באבקת טלק. נותנים לכתם לנוח כמה שעות כדי שכמה שיותר מהשמן ייספג. הסירו אותו בעזרת מרית או כף. זה יקל על הסרת כתמי השמן.
  3. האבקה תסייע בהפחתת הכתם והיא שימושית מאוד במצבי חירום כאשר איננו יכולים להחליף בגדים או שאין לנו מסיר שומנים בנמצא. אך על מנת להסיר את הכתם לחלוטין, עלינו להשתמש במים וסבון.
  4. לאחר שהסרנו את האבקה, מרחו טיפת סבון ניטרלי על הכתם. בעזרת מברשת שיניים רטובה שפשפו את הכתם בעדינות בתנועות מעגליות. לאחר ההקצפה, אנו מכניסים את הבגד למכונת הכביסה כרגיל ונותנים לו להתייבש באוויר.
  5. אם אין לנו מסיר שומנים או טאלק, אפשר להשתמש בעמילן תירס או מלח. מלח מומלץ במיוחד עבור בדי קטיפה מכיוון שקל יותר להבריש אותו מאשר טאלק.

נוזל כביסה להסרת כתמי שמן מבגדים במקום מסיר שומנים

יש מקרים שבהם הכתם אינו משמן נקי, למשל, בעת טיגון מזון. יש להשתמש במוצרים חזקים יותר ועדיף מסיר שומנים, אבל אם אין לנו גם נוזל כביסה משמש להסרת כתמי שמן. אנו רואים כיצד נוזל כביסה מסיר שומן ושמן כל יום. אותו דבר קורה עם הבגדים שלנו. האלמנטים מסירי השומן שלו פועלים באותו אופן, אך עלינו להימנע משימוש יתר בהם, שכן מטרתם היא לנקות כלים.

אין צורך להשתמש בכמויות גדולות אבל זה יהיה תלוי בגודל הכתם. מרחו מעט על הכתם עם כמה טיפות מים וקצף יופיע מיד לאחר שפשוף עם מברשת שיניים.

כדי לעזור לכתם השמן להיעלם, הכניסו את הבגד לדלי מים עם חצי כוס חומץ. זה יעזור להסיר את הכתם ואת הריחות האפשריים בצורה יעילה יותר. לאחר שנתת לו לעמוד במשך 15 דקות, שטפו אותו במכונת הכביסה כרגיל. שיטה זו יעילה למדי עבור כתמים קשים אך עדיין חשוב לציין כי תמיד עדים להשתמש עם מסיר שומנים ייעודי.